por Fictiorama | Mar 26, 2013 | English, Review
House on Fire (2013) WHAT WE LOVE 1. The uniqueness: from the moment one starts playing «The silent age«, one realizes it is not a common adventure. Its look, perfectly homogenous from the menus to the backgrounds and characters; its soundtrack, full of silences and...
por Fictiorama | Mar 21, 2013 | English, Music, Project
When we are working on «Dead Synchronicity» we like to be «in the mood» for it: not only to focus on our work, but also to feel as involved in the game as possible. We guess that’s something very common, but what is not that common is to share that experience....
por Fictiorama | Mar 21, 2013 | Música, Proyecto
Cuando estamos trabajando en «Dead Synchronicity«, nos gusta encontrar la atmósfera adecuada para ello. Esta atmosfera no sólo nos ayuda a concentrarnos mejor en nuestra tarea, sino que también nos permite sumergirnos en el universo de la aventura lo máximo posible....
por Fictiorama | Mar 7, 2013 | Proyecto
Desde el momento en que empezamos a desarrollar «Dead Synchronicity», tuvimos en mente dos objetivos claros: – en primer lugar, crear un juego entretenido. Ser capaces de hacer pasar un buen rato al jugador (incluso «haciéndoselo pasar mal», en el mejor sentido...
por Fictiorama | Mar 7, 2013 | English, Project
From the moment we started making «Dead Synchronicity«, we had two main goals: – firstly, and the most important one, to develop an amusing game, to show the player a good time (even in a twisted way….); in a nutshell, to move the player – secondly,...
por Fictiorama | Mar 5, 2013 | Sin categoría
Phoenix Online Studios (2012) LO QUE NOS ENCANTA 1. El impactante arranque: «la mejor manera de empezar una película es con un terremoto… y que luego todo vaya subiendo hasta el clímax» solía decir Cecil B. DeMille. Pues bien: Cognition empieza con un terremoto....
por Fictiorama | Mar 5, 2013 | English, Review
Phoenix Online Studios (2012) WHAT WE LOVE 1. The punchy beginning: «the way to make a film is to begin with an earthquake and work up to a climax«, Cecil B. DeMille said. Following with that metaphor, «Cognition» DOES start with an earthquake… 2. The structure:...
por Fictiorama | Feb 25, 2013 | Proyecto
Hace unas semanas, Luis, productor de Fictiorama, acudía a un curso sobre «Escritura de videojuegos» impartido por Josué Monchán. Josué es el guionista de los más aclamadas aventuras gráficas de Pendulo Studios; de hecho, sus guiones de «Yesterday / New York Crimes»...
por Fictiorama | Feb 25, 2013 | English, Project
A few weeks ago, Luis, producer and co-writer at Fictiorama, attended a course on «Video games writing» tought by Josué Monchán. Josué is the writer of the most acclaimed point and click games by Pendulo Studios; in fact, their scripts for «Yesterday / New York...
por Fictiorama | Feb 7, 2013 | Español, Project
Es evidente que la progresiva industrialización de cualquier ámbito conlleva una “institucionalización” del mismo. En España, la herencia de aquella corriente de creatividad “ochentera” en el ámbito del desarrollo de videojuegos (la llamada “edad de oro”), sumada a la...